Lisovika de Piotr Rybaczek


Piotr Rybaczek, artista polonès resident a Barcelona, m’ha enviat la seva nova creació: “Lisovika”. La podreu veure exposada en l’edició d’enguany de “Temps de Flors” de Girona que se celebra del 10 al 18 de Maig. Un cop acabada l’exposició la podreu anar a visitar a la Galeria-Botiga que té Piotr a Barcelona “La Basílica” (C. St Sever n.1). Us deixo doncs amb els links de contacte i amb l’explicació de la peça, increïble!!

TÉCNICA

Un maniquí con cuernos reales de ciervo, cubierto con 40.000 cristales negros. Lleva un vestido de flores de hojas naturales de geranio hechas con polvo de ágata negra combinado con látex.

BREVE DESCRIPCIÓN DE LA OBRA

Lisovika es una criatura sobrenatural de la mitología eslava. Vive en un lugar apartado, en el bosque, que cuando se endemonia: hace tormentas y rompe árboles. Según los polacos Lisovika es una mujer con cuernos de ciervo y que lleva un vestido de hojas y flores negras. Es la Reina del bosque, controla todo lo que le rodea. Su dicho es -«he ido, he encontrado, he perdido». Desconcertar la gente es su juego favorito, si la persona da una vuelta a su alrededor, puede perder la personalidad. Para dispersar esa brujería, hay que poner la ropa al revés, y así ir hasta casa, no tener miedo del ridículo ni de lo que piensan los demás.

Agradecimientos a la Sra. Rosa Maria y al Ayuntamiento de Girona.

2 thoughts on “Lisovika de Piotr Rybaczek

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s

Aquest lloc utilitza Akismet per reduir els comentaris brossa. Apreneu com es processen les dades dels comentaris.